torsdag 16. april 2009

Turen blir å fortsette.

Koselig å se at du fortsatt er inne og følger med bloggen vår.
Til alle dere bekymrede følgesvenner så kan jeg trøste dere med at turen blir å fortsette. Dato for oppstart er bare litt uklar, men håper på å komme igang i løpet av neste uke.
Slik det ser ut nå blir vi å prøve å komme oss litt lengre nord, for å kunne forflytte oss videre på snø. Forhåpentligvis klarer vi å komme et godt stykke videre med pulk å ski. Når snøen smelter, blir trøndelag tilbakelagt, og til slutt...finnmark og Nordkapp som er slutten for denne fantastiske turen vår.

Dette er en tur jeg har drømt om lenge, og det er en tur jeg ønsker å nyte. Slik vær og føre har vært i det siste i trøndelag blir forholdene vanskelige, og det blir bare slit med å finne en vei gjennom store elver og overvann.
Nordkapp er ikke målet for turen bare slutten. For oss er det å være på tur lenge og å kose seg på tur viktigst. Så selv om ting nå ikke har gått helt etter planen, har jeg tenkt å nyte resten av turen uansett hvordan det blir, om det blir litt oppdeling av ruta, så får det bare bli det. Da vi startet fra Lindesnes var jeg veldig i mot dette å dele opp langsen, men etterhvert så ser man at det noen gang bare blir sånn. Det føles ikke riktig å nå "hoppe" over trøndelag for så å ta den litt senere, men hvis dette kan hjelpe til at vi kan forflytte oss lengre på ski, er dette noe jeg er villig til å gjøre. Det å gå på ski mens våren presser vinteren bort er en opplevelse jeg gjerne også vil oppleve. Nå har vi opplevd masse nysnø, -35* grader, masse vind og kulde, nå vil jeg gjerne også oppleve varmere temperaturer og snøsmelting. Men alt til en hvis grad. Når forholdene bli såpass vanskelige som de ble på etappen fra Gjevsjøen til Snåsa, kommer jeg ikke til å ta noen sjanser.

Dette er en eventyrlig reise, en drøm som endelig går i oppfyllelse...men det er ikke for en hver pris. Jeg elsker å være ute i naturen, elsker å være på tur, og det å kose seg er viktig. Men massevis med regn og ski/pulk hører ikke sammen, og jeg finner lite kos med dette. Nå hører jeg at snøen laver ned i Troms å Finnmark, dette gir meg ny giv:)

Jeg lover å holde dere informerte om dato og sted for videre reise. Og jeg håper dere også vil følge oss videre på vår tur nordover.

8 kommentarer:

Tor Egil Bagøien sa...

Dette synes jeg var fornuftige vurderinger! Turen blir aldri noe annet enn opplevelsene som fester seg i deres sinn!

God tur videre! "veien er målet"

Hilsen Tor Egil Bagøien

Anonym sa...

Så bra at dere fortsetter, Tonice! :o) (hva skulle ellers vi kontorister lese på nettet på jobb, enn den kjempefine bloggen deres!)

Elin

Hilde sa...

hei,hei:-) så bra at dåkker kosa dåkker på tur, håpa dåkker får knallfine forhold videre sånn at siste bitn av turn bi en nytelse. No snya da her på Nygårdsjøen, men ser ut te at da ikke vil var så veldi lenge. Gleda oss te å se liv i Nabohuset:-) goklem å go tur videre fra Jarl og Hilde

Anonym sa...

gratulerer med alle opplevelsa turen så langt har gitt dåkker, og lykke til videre på ferden!Her kom vårstemninga plutselig, men æ la ut spor tell hunden på bar mark i dag, og gikk det i snøvær. Klem fra Elin på Nygårdsjøen (p.s: gleda mæ tell dåkker kommer hit etter endt tur, for da blir d vel trivelig, ikke sant Hilde & Jarl;)?)

Kristin sa...

Det var godt å se at dere fortsetter videre :) Ringer deg en dag. Klem :)

Min Verden sa...

Jøss - dere er tøffe. Koser meg hjemme jeg, i hagen min ;) Slit videre og si ifra når dere er igang igjen. Kan vel følge deg på den andre bloggen nå? Takk for at du var med i trekningen min og vinneren er..... God helg. H.

Ragnar sa...

God tur vidare! Takker for fine oppdateringer i bloggen

Hege sa...

Oisann! Dette var kjempegode nyheter! Jeg har vært på Villmarksmessa i Lillestrøm i helga. Hektisk og hyggelig jobbing for Arctic Femme sammen med sjef Linda. Men nå bare MÅTTE jeg inn og oppdatere meg i turloggen. Håper alt går som planlagt for dere nå framover! Klem fra Hege!

P.S.
Kjempekoselig å treffe Arnt Helge igjen! :)