fredag 8. mai 2009

Nordaførr..



Da har jeg kommet meg nordover, her finnes knapt nok snø, det ligger litt i fjellene men her i Nygårdsjøen finnes det ikke et snøkorn. Hundene er i kanon form og klare for å komme igang. Det eneste vi mangler nå er kløvsekkene. Tor har vært snill å lånt meg hans kløvsekker nå i helgen slik at vi får testet ut litt forskjellige.

Ellers er jeg uten bil, og har vært uten internett siden jeg kom opp, slik at dagene har gått med på rydding og vasking. Så nå skinner huset, og alt er i orden. Greit å ha det gjort ferdig også. :)

Jeg tok jo toget opp hit forrige lørdag, og aldri har jeg vel stirret så iherdig ut av togvinduet i 7,5 time. Jeg lette febrilsk etter snø eller barmark. Jeg hadde troen på Saltfjelle lenge, men etterhvert som vi passerte store deler av Saltfjelle innså jeg at plan 1 var bare å glemme. Det blir for vanskelig. Så nå er det bare å få ting i orden, og komme seg ned til Snåsa.
Har fått masse hjelp med videre ruteforslag fra Snåsa, så alt ser lovende ut.

Håper å være igang igjen i løpet av 14 dager-3 uker. Planen er å komme igang å få inn en rutine på "sommerlivet" før jeg reiser hjem til mammas 50 års dag. Etter feiringen, får jeg selskap med på turen et stykke, så da er det greit å har rutinene på plass:)

Ellers så prøver man å nyte dette med å bare slappe av, men merker at det er ikke bare enkelt. Jeg lengter ut, lengter noe enormt. Satser på å tilbringe neste uke på fjellet, både for å venne meg på ryggsekken, og hundene på kløv.

Ingen kommentarer: